Mijn volgers

woensdag 26 april 2017

Theezakjes dispenser

Hallo daar ben ik weer!!!
Nu met mijn eerste tutorial.


Ik heb DSP gebruikt van Stampin Up van Cupcakes en Carousels.
Onwijs gaaf papier moet ik zeggen.

De theezakjes dispenser is een oud model uit 2012 weet ik nog. Ik heb hem op you tube gevonden.

LET OP dit is deels in inch en deels in cm Die van de cm heb ik beetje aangepast vandaar in cm,maar dat mag de pret niet storen.


Wat heb je nodig:

* Stuk cardstock van 6 X 12 inch (basiskleur)
* Stuk cardstock van 4 1/4 X 4 5/8 inch (basiskleur voor deksel)

Voor de randjes op deksel
* 2 stuks DSP van 7.3 X 1.4 cm 
* 2 stuks DSP van 6.3 X 1.4 cm

Voor boven op de deksel
* 1 stuks DSP van 6 X 7 cm

* Stuk lint van ongeveer 35 a 40 cm

Voor dispenser
* 2 stuks DSP van 6.4 X 7.2 cm
* 1 stuks DSP van 6.3 X 6.2 cm
* 1 stuks DSP van 6.4 X 6.2

Dan nog zo set met DSP die past bij de DSP hierboven
* 2 stuks DSP van 6.4 X 7.2 cm
* 1 stuks DSP van 4.5 X 6.2 cm
* 1 stuks DSP van 6.4 X 6.2

Op alle DSP heb ik de randje aangezet met inkt. Dit naar eigen keuze maar je creƫert een beetje diepte en geef een mooi effect.

* Voor de onderkant neem je een stuk stevig karton die je bekleed in een kleur naar keuze (kan bijv        de basiskleur zijn)
   De mijne is ongeveer 8 X 9 cm maar bekijk dit ook even zelf. En stuk DSP van 14 X 14 cm

Stuk cardstock van 6 X 12 inch die ril je aan de lange zijde op
3 1/16 - 5 3/4 - 8 13/16 - 11 1/2 Ik heb dit gerild met mijn snijmachine omdat je hier duidelijker de 1/16 inch kan op zien.

Dan draai je de cardstock om in de korte zijde en daar ril je op 3/4 MAAR ook alleen het 2e vlak op 3/4 vanaf de andere rillijn
Daarna knip je dat vlak er tussenuit en het hoekje

Stuk cardstock van 41/4 X 4 5/8 inch die ril je aan alle 4 de kanten op 3/4 inch
Nu doe je een knipje geven in alle hoeken

Nu plak je het DSP van 6 X 7 cm op de bovenkant van de deksel.
De  reepjes DSP plak je op de randen van de deksel. LET OP 2 x 2 dezelfde afmeting.

Nu plak je de stukjes DSP op de grote cardstock. boven elkaar 2 verschillende. De randen plak je tegen elkaar want daar gaat toch een lint omheen en op het smalle strookje plak je een stuk dubbelzijdig tape
Plak nu het doosje rond vast op het stukje tape

De flappen aan de onderkant plak je vast met een dotje lijm

Nu neem je het stukje karton met het bijpassende stukje DSP. Plak het stukje karton in het  DSP
Knip de hoekjes af maar zoals je op de foto ziet niet strak tot de punt van het karton.





Plak nu je dispenser op je stukje karton vast

Plak nu je lintje vast met een lijmroller op de scheidingslijn van de stukjes DSP. Begin in het midden aan de voorkant en eindig daar dan ook. Daar op plak je een label en je ziet het begin en eind niet meer van je lint.

Ik heb hier boven de uitleg gegeven met een andere DSP maar het resultaat van mijn 1e werk staat boven aan deze pagina. Kant en klaar met lint en label.

Ik wens jullie allemaal S6 en laat je het gerust zien op mijn facebook. 
Ik ben erg benieuwd naar alle ontwerpen van jullie.











2 opmerkingen: